Ułatwienia dostępu

Vince Gilligan

  • Zadzwoń do Saula - sezon 5

    zadzwon do saula s 5

    Zadzwoń do Saula,
    (Better Call Saul);
    - twórcy: Vince Gilligan, Peter Gould;
    - AMC, sezon 5, 2020;
    - wybrana obsada: Bob Odenkirk, Jonathan Banks, Patrick Fabian, Rhea Seehorn, Michael Mando, Tony Dalton, Giancarlo Esposito;
    - kategoria: serial, sezon, kryminał, dramat, komedia, prawniczy.

    Jimmy dokonuje odważnej zmiany i odcina się od swojej przeszłości. Teraz to oficjalnie Saul Goodman. Nowa tożsamość to zmiana grupy docelowej a co za tym idzie nowi klienci. Jeden z nich oczekuje od adwokata dużo więcej niż jest to przyjęte. Saul ma odebrać na pustyni torby z wielomilionową kaucją. Ryzykowne zadanie, ale też zarobek bardzo przyzwoity. Z obranej ścieżki już nie ma odwroty i Saul staje się adwokatem powiązanym z kartelami.
    U Kim wcale nie jest spokojniej. Praca z wielkiej prawniczej firmie daje stały dochód, ale Kim zaczyna dojrzewać do zmiany. Pojedyncze sprawy pro bono przestają jej wystarczać.

    Czytaj więcej

  • Zadzwoń do Saula - sezon 4

    zadzwon do saula s 4

    Zadzwoń do Saula,
    (Better Call Saul);
    - twórcy: Vince Gilligan, Peter Gould;
    - AMC, sezon 4, 2018;
    - wybrana obsada: Bob Odenkirk, Jonathan Banks, Michael McKean, Patrick Fabian, Rhea Seehorn, Michael Mando, Brandon K. Hampton, Julie Ann Emery, Jeremy Shamos;
    - kategoria: serial, sezon, kryminał, dramat, komedia, prawniczy.

    Jimmy cały czas nie ma licencji prawniczej. Życie w zawieszeniu źle na niego wpływa, ale pomimo przeszkód stara się osiągać dochody. Dla niego nie ma przeszkód nie do przeskoczenia. Nawet praca w przeciętnym salonie komórkowym może okazać się całkiem dobrym interesem. Grunt to wymyślenie grupy docelowej i produktu, który można sprzedać.
    O zmarłym bracie stara się nie myśleć, ale jego legenda ma nadal wpływ na życie Jimmy'ego. Do ogzyskania licencji jest coraz bliżej.

    Czytaj więcej

  • Zadzwoń do Saula - sezon 3

    zadzwon do saula s 3

    Zadzwoń do Saula,
    (Better Call Saul);
    - twórcy: Vince Gilligan, Peter Gould;
    - AMC, sezon 3, 2017;
    - wybrana obsada: Bob Odenkirk, Jonathan Banks, Michael McKean, Patrick Fabian, Rhea Seehorn, Michael Mando, Brandon K. Hampton, Julie Ann Emery, Jeremy Shamos;
    - kategoria: serial, sezon, kryminał, dramat, komedia, prawniczy.

    Jimmy i Kim otwierają wspólnie biuro prawnicze. Osobne praktyki, ale jeden lokal. W końcu są na swoim i mogą pozytywnie snuć plany na przyszłość. Nie cieszą się szczęściem zbyt długo. Spór Jimmy'ego z bratem przybiera nowy, ostrzyjszy wymiar i sprawa trafia do sądu. Jimmy traci na rok prawo do wykonywania zawodu, a to znaczy, że musi szybko znaleźć nowe zajęcie.

    Czytaj więcej

  • Zadzwoń do Saula - sezon 2

    zadzwon do saula s 2

    Zadzwoń do Saula,
    (Better Call Saul);
    - twórcy: Vince Gilligan, Peter Gould;
    - AMC, sezon 2, 2016;
    - wybrana obsada: Bob Odenkirk, Jonathan Banks, Michael McKean, Patrick Fabian, Rhea Seehorn, Michael Mando, Brandon K. Hampton, Julie Ann Emery, Jeremy Shamos;
    - kategoria: serial, sezon, kryminał, dramat, komedia, prawniczy.

    Nadrabiania serialowych zaległości ciąg dalszy.
    Jimmy McGill dostaje życiową szansę. Ma teraz pracę w znakomiter kancelarii prawniczej, służbowy samochód, mieszkanie i status, o którym mógłby tylko pomarzyć. Nie ma tylko wolności w działaniu. Podejmuje ryzykowne decyzje nie konsultując ich z przełożonymi, a także często nie przewiduje prawnych konsekwencji swoich działań. Chce dobrze, ma szczere chęci, ale nadal lubi chodzić na skróty. Sam nie ponosi odpowiedzialności, ale jego bliscy już tak.

    Czytaj więcej

  • Zadzwoń do Saula - sezon 1

    zadzwon do saula s 1

    Zadzwoń do Saula,
    (Better Call Saul);
    - twórcy: Vince Gilligan, Peter Gould;
    - AMC, sezon 1, 2015;
    - wybrana obsada: Bob Odenkirk Jonathan Banks, Michael McKean, Patrick Fabian, Rhea Seehorn, Michael Mando, Brandon K. Hampton, Julie Ann Emery, Jeremy Shamos;
    - kategoria: serial, sezon, kryminał, dramat, komedia, prawniczy.

    Kilka miesięcy temu zakończyła się emisja tego serialu. Dla mnie to dobra okazja by rozpocząć przygodę z tym tytułem. Zwłaszcza, że premiera pierwszego sezonu nastąpiła w czasie, w którym już nie byłem na bieżaco z amerykańskimi produkcjami.
    Saul Goodman nie miał łatwego życia. Przez lata utrzymywał się z drobnych przekrętów, ale z czasem zmienił nastawienie do życia i postanowił skończyć zaocznie prawo. Jednak zdobyty dyplom nie otworzył mu wszystkich drzwi. Saul zderzył się z rzeczywistością. Dla wielu nadal jest małym krętaczem, bratem znanego adwokata, a dla innych jednym z tysięcy prawników bez szans na karierę. Studia korespondencyjne nie gwarantują dobrej pracy.

    Czytaj więcej

  • Hancock - 2008

    hancock

     

    Hancock - 2008;
    - reżyseria: Peter Berg;
    - scenariusz: Vince Gilligan, Vincent Ngo;
    - wybrana obsada: Will Smith, Charlize Theron, Jason Bateman; 
    - gatunek: komedia, science fiction, akcja.

    Obecnie, na początku 2019 roku wiemy, że superbohaterowie są skomplikowani. Niektórzy mają traumy z dzieciństwa, inni są odrzucani przez społeczeństwo, niektórzy nie potrafią okiełznać swoich mocy, a niektórzy lubią się dobrze zabawić i czasem przeklinają. Z reguły jednak są to dobrzy 'ludzie' - to wiemy teraz, ale dziesięć lat temu te wszystkie ciemne strony superbohaterów nie były zbyt mocno akcentowane. Dla mnie pierwszym filmem, który pokazał, że superbohater może być inny był Hancock.
    Hancock ma siłę podobną do Supermena oraz utratę pamięci. Dnie spędza na opróżnianiu butelki i obijaniu się. Czasem, zwykle niechcący kogoś uratuje, ale straty materialne wytworzone wokół są bardzo wysokie. Ludzie nie kochają Hancocka - wręcz przeciwnie chcą by mniej pomagał, a przede wszystkim mniej gadał. Sytuację próbuje odmienić Ray - człowiek uratowany przez Hancocka, który zajmuje się kreowaniem wizerunku. Do tego momentu Hancock jest świetnym filmem. Jest wyrazisty bohater, dobry humor i powiew świeżości. W połowie filmu to wszystko ulega zmianie. Hancock dostaje dostosowany do zapotrzebowań społeczeństwa. Zostaje całkowicie ugrzeczniony i zresocjalizowany. Od teraz jest delikatny i wszystkim wokół powtarza "Dobra robota". Jest wprowadzony też zbędny wątek drugiej superbohaterki i bardzo nijaki antagonista. Całość podążyła w kierunku zbyt pokornego kina familijnego. Żałuję, bo Hancock miał w sobie olbrzymi potencjał i mógł odnieść sukces na skalę współczesnego Deadpool'a.

    Czytaj więcej