Ułatwienia dostępu

olga bołądź

  • Jeszcze dzień życia - 2018

    jeszcze dzien zycia

    Jeszcze dzień życia,
    (Another Day of Life) - 2018;
    - reżyseria: Damian Nenow, Raúl de la Fuente;
    - scenariusz: Raúl de la Fuente, Amaia Remírez;
    - dubbing: Marcin Dorociński, Olga Bołądź, Arkadiusz Jakubik;
    - gatunek: animacja, dokumentalny.

    Angola, lata siedemdziesiąte dwudziestego wieku. Portugalczycy wyjeżdżają do domu, a kraj staje się kolejnym teatrem zimnej wojny. W tym czasie w Angoli przebywa polski korespondent PAP Ryszard Kapuściński. To on informuje świat o tym, że wojska południoafrykańskiej znajdują się na terytorium Angoli. Angola mogła być krajem, który pierwszy zrzucił jarzmo kolonialistów. Jednak ogłoszenie niepodległości nie oznaczało pokoju. Wojna domowa trwała jeszcze 27 lat. Ile by trwała gdyby wielkie mocarstwa się nie zaangażowały, a ile gdyby o sytuacji nie informowali dziennikarze? Tego nie wiemy. Dziennikarz nie powinien chwytać za broń, ale w miarę możliwości rzetelnie opowiadać o wydarzeniach, których jest świadkiem. Można pisać z bezpiecznego (choć nie zawsze) hotelu, a można, jak Kapuściński, odważnie podążać do jądra wydarzeń.

    Czytaj więcej

  • Kobiety mafii - 2018

    kobiety mafii

    Kobiety mafii - 2018;
    - reżyseria: Patryk Vega;
    - scenariusz: Olaf Olszewski, Patryk Vega;
    - wybrana obsada: Olga Bołądź, Agnieszka Dygant, Katarzyna Warnke, Aleksandra Popławska, Julia Wieniawa-Narkiewicz, Bogusław Linda, Sebastian Fabijański, Tomasz Oświeciński, Piotr Stramowski, Janusz Chabior;
    - gatunek: sensacyjny.

    Pamiętam jak Linda opowiadał, że odmówił zagrania w Pitbullu Pasikowskiego ponieważ z Dodą grać nie będzie. Wydawało mi się to słuszną decyzją - teraz wiem, że lepsza Doda niż kolejny film Vegi. Linda korzystniej by na tym wyszedł.
    Bela (irytująca Bołądź), była policjantka trafia do szeregów ABW. Ma pod przykrywką rozpracować grupę rozprowadzającą prochy. W strukturach mafii Bela poznaje nie tylko rządzących mężczyzn, ale także ich kobiety. Z pozoru są to niewinne ofiary męskiej przemocy, ale z czasem dowiadujemy się, że też mają ciemne charaktery i do mistrzostwa opanowały sztukę manipulacji. Zresztą nie tylko one udają - szef ABW również do świętych nie należy.

    Czytaj więcej

  • Botoks - 2017

    botoks

    Botoks - 2017;
    - reżyseria: Patryk Vega;
    - scenariusz: Patryk Vega;
    - wybrana obsada: Olga Bołądź, Agnieszka Dygant, Katarzyna Warnke, Marieta Żukowska, Janusz Chabior, Sebastian Fabijański, Piotr Stramowski, Tomasz Oświeciński, Grażyna Szapołowska;
    - gatunek: komedia, thriller (wg Filmweb)

    Jeden z największych komercyjnych sukcesów polskiego kina w 2017 roku. Film, który już przed swoją premierą budził spore kontrowersje. Miał, według zapowiedzi reżysera, obnażyć wszelkie przypadłości polskiej służby zdrowia.
    W końcu obejrzałem to dzieło... i żałuję. Można było obejrzeć coś bardziej wartościowego - chociażby kilka odcinków telenowel dokumentalnym w klimacie Dlaczego Ja.
    Film zaczyna się bardzo źle. Kilka scenek, które są niby ekranizacjami najbardziej żenujących dowcipów o pogotowiu, w tle łupiąca muzyka i dialogi, których nikt nie rozumie. Później jest minimalnie lepiej, widać, że Vega próbuje zawiązać jakąś fabułę, ale zdecydowanie mu to nie wychodzi. Zamiast historii mamy zlepek przypadkowych scen, których poziom jest bliski dna.. a czasem i niższy.

    Czytaj więcej

  • Volta - 2017

    volta

    Volta - 2017;
    - reżyseria: Juliusz Machulski;
    - scenariusz: Juliusz Machulski;
    - wybrana obsada: Andrzej Zieliński, Olga Bołądź, Aleksandra Domańska, Michał Żurawski, Jacek Braciak, Joanna Szczepkowska, Katarzyna Herman, Krzysztof Stelmaszyk, Tomasz Kot, Cezary Pazura;
    - gatunek: komedia kryminalna.

    W jednej z lubelskich kamienic zostaje znaleziona korona, która ponoć należała do Kazimierza Wielkiego. Jeśli korona jest prawdziwa, to jej wartość jest nie do przeszacowania. Tylko jak znalazła się w Lublinie? Prawdę o artefakcie próbuje odkryć specjalista od wizerunku politycznego Bruno Volta. Gdyby korona była prawdziwa to mogłaby znacząco wspomóc kampanię prezydencką podopiecznego Volty. Kandydat na prezydenta zwraca koronę narodowi. Każdy "głupi lud" to kupi. Trzeba tylko potwierdzić jej autentyczność. Zdobycie korony to już tylko formalność.

    Czytaj więcej

  • Człowiek z magicznym pudełkiem - 2017

    czlowiek z magicznym pudelkiem

    Człowiek z magicznym pudelkiem - 2017;
    - reżyseria: Bodo Kox;
    - scenariusz: Bodo Kox;
    - muzyka: Sandro Di Stefano;
    - wybrana obsada: Olga Bołądź, Piotr Polak, Sebastian Stankiewicz, Helena Norowicz, Arkadiusz Jakubik, Agata Buzek;
    - gatunek: romans, science-fiction.

    Warszawa, rok 2030. Dotknięty amnezją Adam zaczyna pracę w biurowcu jako sprzątacz. Poznaje tam Gorię, która jest typowym pracownikiem korporacji - jest nastawiona na cele i początkowo nie zwraca uwaga na zwykłego sprzątacza. Z czasem jednak jej nastawienie się zmienia i chłodna relacja zmienia się w romans.
    Sam Adam odkrywa u siebie w mieszkaniu radio, które gra przeboje z lat pięćdziesiątych dwudziestego wieku. Dodatkowym atutem odbiornika jest fakt że potrafi przenosić w czasie. Mężczyzna cofa się do przeszłości i zostaje tam zamknięty na zawsze. Czy Gorii uda się sprowadzić kochanka z powrotem do przyszłości? Czy dwa skrajnie totalitarne światy pozwolą na istnienie miłości? Co gorsze? Polska stalinowska, czy też post-korporacyjna?
    Takich filmów w Polsce raczej się nie robi. Połączenie science-fiction z romansem to bardzo ryzykowne połączenie. Wymaga znakomitego pomysłu i niewiele gorszego wykonania. Często takie filmy są doceniane dopiero po latach.

    Czytaj więcej

  • Skrzydlate Świnie - 2010

    skrzydlate swinieJesteśmy świeżo po seansie Skrzydlatych Świń (2010, reż. Anna Kazejak). Mam dylemat jak ocenić ten film.. i dlatego wszystko podam w punktach :

    elementy na plus -

    1. Mamy świetna grę aktorską (Małaszyński, Bołądź, Pazura);

    2. Temat kibiców i kibolstwa;

    3. Sceny stadionowe;

    4. Dialogi (realistyczne i śmieszne);

    5. Fabuła;

    6. Odejście od "typowej komedii romantycznej.

    Mamy plusy, ale żeby nie było za słodko pora pokazać słabe strony filmu :

    1. Muzyka, momentami całkowicie niedopasowana;

    2. Zakończenie - film stracił u mnie w ostatnich minutach jeden punkt;

    3. Temat "stadionowy" został troszkę zbyt wyparty przez wątek miłosny;

    4. Po co ten wątek przemiany w księdza ? ;) Czy to było potrzebne?

    5. Pominięcie sceny rozstania się z komercyjnym klubem. Czy Oscar sam odszedł, a może został zwolniony ?

    Film dostaje solidne siedem.. jest dobrze, ale może być lepiej ;)

    Czytaj więcej