"Jesteś jedynym człowiekiem jakiego kiedykolwiek miałam... Na którym mi zależało. Ale ty być mnie uwięził i wyrzucił klucz, prawda? I nawet bym nie protestowała."
Dawno temu w Ameryce

Nowości na stronie

Poranek ściętych głów #1
Gnat #4: Rose
Odwilż - sezon 1
Pulp - Ed Brubaker, Sean Phillips
Śmierć na Nilu - 2022
Blacksad. Tom 2. Arktyczni
Zaułek koszmarów - 2021
Łasuch. Powrót - Jeff Lemire
Jeźdźcy sprawiedliwości - 2020
Kartoteka 64 - 2018
Sukcesja - sezon 3
Zakazany Port
Sandman. Tom 10. Przebudzenie
Wydział pościgowy - 1998

wojenny

  • Złoto pustyni - 1999

    zloto pustyni

    Złoto pustyni,
    (Three Kings) - 1999;
    - reżyseria: David O. Russell;
    - scenariusz: David O. Russell;
    - wybrana obsada: George Clooney, Mark Wahlberg, Ice Cube, Nora Dunn, Jamie Kennedy, Cliff Curtis;
    - gatunek: komedia, wojenny, dramat.

    Nie jest to zbyt znany film.
    Rok 1991, Irak, podpisano zawieszenie broni, a amerykańscy żołnierze szykują się do powrotu do domu. Misja zakończona sukcesem. Część z nisz przy wylotem do ojczyzny próbuje odszukać część kuwejckiego złota, które zostało zagrabione przez wojska Husajna. To ma być krótki wypad po skarby, ale sprawy dosyć szybko się komplikują. Zawieszenie broni niby trwa, ale dotyczy ono tylko relacji Amerykanie - wojsko Husajna. Pod pozornym pokojem trwają przygotowania do kolejnej odsłony wojny - najeźdźcy (USA) wyjadą i rozpoczną się krwawe porachunki wewnątrz Iraku.
    Złoto pustyni wywołuje mieszane uczucia. Jest to film, który miesza wiele gatunków i mnie to trochę drażniło, ale z drugiej strony porusza ważne sprawy. Wojna nigdy nie kończy się na działaniach armii. Te kilka bomb, kilka tygodni działań wojennych sprawia, że

    ...
  • Złodziejka książek - 2013

    zlodziejka ksiazek Złodziejka książek
    (The Book Thief, reżyseria Brian Percival, 2013)
    Ekranizacja bestsellerowej książki Markusa Zusaka.
    Opowiada o dziewięcioletniej dziewczynce niemieckiego pochodzenia (Sophie Nelisse), która w czasie drugiej wojny światowej trafia do rodziny zastępczej. Przerażone dziecko okrucieństwa wojny próbuje zepchnąć na boczny plan. Pomagają jej w tym kradzione książki. W rolę jej opiekunów wcielili się: Emily Watson oraz genialny Geoffrey Rush.
    Film jest kolejną pozycją, która opowiada o czasach wojny z perspektywy dziecka. Tym razem historia jest utrzymana w nieco naiwnej i sztucznej konwencji. Trochę przestylizowane. Bohaterowie, mimo iż dobrze zagrani, też nie zaskakują - są szablonowi. Może taki był celowy zabieg? To minus, który obniża moją notę
    W każdym razie Złodziejka jest tytułem, który przypomina nam, że świat, społeczeństwo nigdy nie są czarno-białe. Historia uczy nas, że w kontekście wielkich wydarzeń zawsze są dramaty zwykłych ludzi. Druga wojna światowa była też olbrzymim ciosem dla niemieckiego społeczeństwa.

  • Zgoda - 2017

    zgoda

    Zgoda - 2017;
    - reżyseria: Maciej Sobieszczański;
    - scenariusz: Małgorzata Sobieszczańska;
    - wybrana obsada: Julian Świeżewski, Jakub Gierszał, Zofia Wichłacz, Danuta Stenka, Wojciech Zieliński;
    - gatunek: dramat, wojenny.

    Dziś kilka słów o pozycji, która w ten weekend wchodzi do kin. Zgoda jest jednym z niewielu filmów, które koniecznie chciałem obejrzeć w Gdyni i jeden z filmów, który zrobił na mnie największe wrażenie.
    Świętochłowice, rok 1945. Wojna się kończy. Organy bezpieczeństwa przekształcają poniemiecki obóz. Teraz są w nim przetrzymywani Niemcy, Ślązacy, Polacy - wszyscy, którzy są niewygodni dla nowej władzy. Do pracy w obozie zgłasza się Franek. Nie pragnie zemsty na nazistach, ani szybkiej kariery w UB, jego głównym, a może i jedynym celem jest wyciągnięcie z obozu Ani - dziewczyny, w której od lat jest zakochany. W obozie znajduje się także ich wspólny niemiecki przyjaciel sprzed wojny (w roli Erwina Jakub Gierszał). Franek nie wie, że Erwin również kocha Annę. Mamy zatem klasyczny wątek miłosny. Dwóch kocha jedną, a ona musi dokonać wyboru. Brzmi banalnie, ale

    ...
  • Zaginiony batalion - 2001

    zaginiony batalion Zaginiony batalion
    (The Lost Battalion, reżyseria Russell Mulcahy, 2001)

    Dziś dzień notek zaległych. Tym razem propozycja telewizyjna.
    Koniec pierwszej wojny światowej. Amerykański batalion liczący 500 żołnierzy utknął okrążony przez wroga. Zagraża im nie tylko armia niemiecka, ale także własna artyleria, która nie zna ich dokładnej lokalizacji. Film pokazuje trudy wojny i beznadzieję tej sytuacji, która jest oparta na faktach. Film jest całkiem dobrze zrealizowany, ale drażnią niektóre dialogi, które wychwalają odwagę amerykańskich chłopców. Głupocie dowódców jest poświęcona mniejsza uwaga.
    Dla fanów pierwszej wojny światowej. Siedem.

  • Wzgórze rozdartych serc - 1986

    wzgorze rozdartych serc Wzgórze rozdartych serc (Heartbreak Ridge, reżyseria Clint Eastwood, 1986)

    Mam ostatnio fazę na produkcje Eastwooda.. musicie mi to wybaczyć;)
    Przysłowie łacińskie mówi "Jeśli chcesz pokoju, przygotuj się do wojny"... trochę właśnie o tym jest ten film.. Amerykańska armia lat osiemdziesiątych. Podstarzały weteran i bohater wojny w Wietnamie (Eastwood) dostaje za zadanie przeszkolenie grupy szeregowców. Oddział jest całkowicie zdemoralizowany, nie zna dyscypliny, a każdy rozkaz traktuje jak dobrowolne zadanie. Kontakt z wymagającym sierżantem jest trudny, ale z czasem zaczyna przynosić wymierne efekty, które ukazują, że współczesny system szkolenia żołnierzy jest mało skuteczny.
    Przeszkoleni rekruci odkrywają, że w życiu nic nie jest za darmo i że o swoje należy walczyć. W filmie jest tez ukazany stosunek społeczeństwa do weteranów wojennych.. minęło kilkanaście lat od zakończenia wojny, a społeczeństwo traci szacunek dla swoich bohaterów. Ten motyw czasem pojawia się u Clinta - aktor (reżyser) ma wielki szacunek do armii i jej roli w budowaniu współczesnej Ameryki.
    Wzgórze dostaje ósemkę.

    ...
  • Wróg u bram - 2001

    wrog u bram Wróg u bram
    (Enemy at the Gates, reżyseria Jean-Jacques Annaud, 2001)
    Ten tytuł kiedyś już widziałem, ale ciężko było mi sobie przypomnieć zarys fabuły. Trzeba było sobie przypomnieć;). Jest to film pokazujący bitwę o Stalingrad poprzez pojedynek dwóch znakomitych snajperów. Ikona walki z nazistowskim agresorem (Jude Law) przeciwko jednemu z najlepszych niemieckich snajperów (Ed Harris). Pojedynek na śmierć i życie.. a wokół miasto, które tonie w gruzach, bombach i trupach. Przerażające. Stalingrad został tu znakomicie ukazany. Scenografia jest jednym z najmocniejszych elementów tego filmu. Zresztą film nie ma słabych stron. Zachwyca aktorstwo, poza wspomnianymi w Wrogu zagrali: Joseph Fiennes, Rachel Weisz, Bob Hoskins oraz Ron Perlman. Scenariusz też do ostatnich chwil trzyma napięciu. Nie jest przeładowany, ani przerysowany.. idealnie stonowany.

  • Wołyń - 2016

    wolyn
    Wołyń - 2016;
    - reżyseria: Wojciech Smarzowski;
    - scenariusz: Wojciech Smarzowski;
    - wybrana obsada: Michalina Łabacz, Arkadiusz Jakubik, Vasili Vasylyk, Adrian Zaremba, Izabela Kuna, Jacek Braciak;
    - gatunek: dramat, wojenny.

    Jesień 2016 to dobry czas dla polskiego kina. Na ekranach, poza nieszczęsnym Smoleńskiem, pojawiło się kilka naprawdę dobrych pozycji. Dopracowane scenariusze, świetna gra aktorska i poziom realizacji, który nie ustępuje zachodnim produkcjom. Filmy te mają jeden wspólny mianownik - po ich seansie wychodzi się w milczeniu.. jest silna potrzeba przetrawienia tego, co się właśnie obejrzało na ekranie.

  • Wiatr buszujący w jęczmieniu 2006

    wiatr buszujacy w jeczmieniu Wiatr buszujący w jęczmieniu
    (The Wind That Shakes the Barley, reżyseria Ken Loach, 2006)
    Zabrałem się za ten film z powodu Cillian'a Murphy'ego, do którego mam coraz większą słabość. Seans w ciemno. Nie miałem pojęcia na co się piszę.
    Akcja toczy się w latach 20-ych dwudziestego wiek, dwóch braci (Murphy i Padraic Delaney) wstępują do IRA i walczą o wyzwolenie Irlandii. Pierwotnie walczą ramię w ramię, ale z czasem rosną różnicę między nimi. Historia walk o Irlandię jest pełna bratobójczych walk i trudno w niej wskazać jednoznacznie kata czy ofiarę. Obie strony walczyły krwawo, brutalnie i nie do końca fair.  W takich wojnach nigdy nie ma zwycięzców.
    Ken Loach nie zachowuje obiektywizmu i w niektórych scenach zbyt jednoznacznie wskazuje "sprawiedliwych", ale nie przeszkadzało mi to za bardzo.
    Film jest znakomicie zrealizowany i opowiada kawał dobrej historii.
    Wiatr... dostaje dziewiątkę.

  • War Horse - Czas wojny - 2011

    czas wojny War Horse (2011, reż. Steven Spielberg)


    Jest to spóźniona recenzja, gdyż film widzieliśmy już jakiś czas temu, ale myślę, że warto o nim napisać.

    War Horse do polskich kin wszedł pod kompletnie nietrafionym tytułem : Czas Wojny.

    Czy dystrybutorzy mieli pojęcie o czym jest ten film?
    Na wstępie zaznaczę, że najnowsza produkcja Spielberga mi się bardzo podobała.


    Krytycy powiedzą, że to patetyczny wyciskacz łez, że ten film niczym nie zaskakuje i jest przewidywalnym kinem familijnym.
    W pełni się z nimi zgadzam, ale nie traktuję tego jako wady filmu. Poszliśmy do kina na historię o przyjaźni konia (Joey) i chłopca (Jeremy Irvine), przyjaźni, która mimo skomplikowanych okoliczności wygrywa.
    Dokładnie to otrzymaliśmy. Było wzruszająco (wręcz ckliwo), trochę śmiesznie i niesamowicie widowiskowo.
    Wspomniana widowiskowość nie opierała się na super efektach specjalnych realizowanych techniką komputerową, ale bazowała na pracy kamery i kompozycji kadru. Bardzo dobrze ukazano okrucieństwa pierwszej wojny światowej .
    Janusz Kamiński zrobił kawał dobrej roboty.
    Lubicie stare filmy Stevena ? Jeśli tak, to War Horse jest

    ...
  • Walkiria - 2008

    walkiria Walkiria
    (Valkyrie, reżyseria Bryan Singer, 2008)
    Kolejna pozycja o wojnie. Tom Cruise wciela się w rolę nazistowskiego pułkownika, który bierze udział w spisku, który ma na celu zabicie Hitlera. Film jest oparty na faktach i jak doskonale wiemy z historii - zamach na Fuhrera w Wilczym Szańcu był nieudany. Film jest całkiem sprawnie nakręcony, ale wiele mu brakuje do wybitności. Cruise w tym tytule specjalnie się nie postarał.. czyżby sądził, że samo podobieństwo do prawdziwego pułkownika Stauffenberg'a wystarczy?
    Czasem mam wrażenie, że w współczesnych filmach wojennych jesteśmy skazani na pewne przemilczenia, że prawdziwe historie są zbyt skomplikowane. Trochę szkoda.. ale z drugiej strony tak pokazane prawdziwe wydarzenia mają szanse zdobyć większą grupę odbiorców. W ten sposób przypominać o tym co miało miejsce kilkadziesiąt lat temu.
    Walkiria dostaje naciągane osiem.

  • W ciemności 2011

    w ciemnosci W ciemności
    (In Darkness, reżyseria Agnieszka Holland, 2011)

    Długo się zabierałem za ten film. Z niektórymi pozycjami mam tak, że wiem, iż powinienem je obejrzeć, ale nie mam nastroju, okoliczności, ale nie zapominam o nich. Takim filmem było W ciemności. Kandydat do Oscara poruszający ważny historycznie temat, a z drugiej strony wybitne aktorstwo Więckiewicza. To wszystko prawda. Po seansie mogę się zgodzić, że jest to bardzo dobry film. Sceny w kanałach rzeczywiście robią wrażanie. Widać w nich, że wymagały wielkiego nakładu pracy. Aktorsko też bardzo fajnie, poza wspomnianym Więckiewiczem, na uznanie zasługuje Agnieszka Grochowska oraz Kinga Preis. Cenię też kunszt Holland, która wielokrotnie już dowodziła, że jest wybitną osobą polskiego kina - kolejny raz nie rozczarowała.
    Całość jest warta polecenia. Oceniam na osiem.

  • Szyfry wojny - 2002

    szyfry wojny

    Szyfry wojny,
    (Windtalkers) - 2002;
    - reżyseria: John Woo;
    - scenariusz: John Rice, Joe Batteer;
    - muzyka: James Horner;
    - wybrana obsada: Nicolas Cage, Adam Beach, Peter Stormare, Christian Slater, Mark Ruffalo, Noah Emmerich, Frances O'Connor;
    - kategoria: film, wojenny, dramat.

    Czasy II Wojny Światowej. Sierżant Joe Enders ma możliwość powrotu na front. Trafia na wyspę Sajpan, a jego głównym zadaniem jest ochrona szyfranta pochodzącego z plemienia Nawaho. W zasadzie ma nie tyle chronić życie szyfranta co sam szyfr, który nadal nie został złamany przez japońskiego przeciwnika. Co to oznacza w praktyce? Ma chronić szeregowego, a jak się to nie uda to ma nie pozwolić by szeregowy trafił w japońską niewolę. Endrers to doświadczony żołnierz i zdaje sobię sprawę z powagi sytuacji. Zadanie musi zostać wypełnione. Nawet za cenę życia przyjaciela?

  • Śniegi wojny 2012

    sniegi wojny Śniegi wojny
    (Into The White, reżyseria Petter Naess, 2012).

    Czas drugiej wojny światowej. Norweskie, zimowe bezludzie. Rozbijają się dwa samoloty - brytyjski i niemiecki. Ocaleni znajdują schronienie w jednej chacie. Razem mają większe szanse na przeżycie. Śmiertelni wrogowie z czasem odrzucają stereotypy i doktryny wojenne i stają sie przyjaciółmi. Ta patowa sytuacja trochę przypomina Ziemię Niczyją. Zdarzenia inspirowane prawdziwymi wydarzeniami.  Śniegi wojny nie są pozycją wybitną, ale mimo to, film dobrze się  ogląda. Przypomina, że w każdym wrogu mieszka człowiek, który też ma rodzinę, marzenia, że też wykonuje rozkazy.
    Warto obejrzeć. Oceniam na słabe osiem

  • Snajper - 2014

    snajper Snajper

    (American Sniper, reżyseria Clint Eastwood, 2014)

    Chris Kyle - był jednym z najbardziej skutecznych snajperów amerykańskiej armii. Zastrzelił ponad 250 osób. Wielokrotnie odznaczany był bohaterem i legendą wśród amerykańskich żołnierzy. W Polsce jest znany jako autor autobiograficznej książki "Cel Snajpera". Został zamordowany na amerykańskiej ziemi przez chorego psychicznie weterana. To właśnie o jego historii opowiada film Eastwooda... niestety jest to jego jeden z słabszych filmów. Sama historia Kyle'a (Bradley Cooper) może i jest ciekawa, ale aktorsko i fabularnie film niezbyt mi się spodobał... ale to kwestia gustu.. o wiele bardziej drażniący jest sposób ukazania wojennych przeciwników. W kinie biograficznym nie powinni być przedstawieni jako psychopatyczni zwyrole, którzy tylko marzą o zabijaniu wiertarką. Taki obraz pasuje do filmów sensacyjnych lat osiemdziesiątych. Dobrzy amerykańscy żołnierze i barbarzyńcy.. rozumiem, że Clint chciał stworzyć laurkę, ale mógł to zrobić bardziej subtelnie... wiem, że potrafi. Tolerancja wobec amerykańskiego patriotyzmu ma swoje granice. W tym filmie zostały przekroczone. Scenę z lalką

    ...
  • Przełęcz ocalonych - 2016

    przelecz ocalonych
    Przełęcz ocalonych
    ,
    (Hacksaw Ridge) - 2016;
    - reżyseria: Mel Gibson;
    - scenariusz: Robert Schenkkan, Andrew Knight;
    - wybrana obsada: Andrew Garfield, Sam Worthington, Luke Bracey, Teresa Palmer, Hugo Weaving, Vince Vaughn;
    - gatunek: biograficzny, dramat, wojenny.

    Ameryka, II Wojna Światowa. Desmond Doss (Garfield), syn żołnierza, postanawia wstąpić do armii. Jest przeciwnikiem zabijania, ale wierzy, że może pomóc ojczyźnie pracując jako sanitariusz polowy. Ciężko skończyć przeszkolenie bojowe nie dotykając karabinu. Postawa Doss'a nie cieszy się szacunkiem wśród żołnierzy. Twierdzą, że jest tchórzem, który narazi ich na śmierć.
    Doss razem z kolegami zostaje wysłany na japoński front. Bierze udział w krwawych walkach gdzie udowadnia, że jest jest bardzo odważnym żołnierzem. Ratuje z pola bitwy ponad siedemdziesięciu żołnierzy. Zaznaczyć należy, że ratował ludzi podczas intensywnej wymiany ognia, ale także po wycofaniu się jego oddziału z linii walk.

  • Powstanie Warszawskie - 2014

    powstanie warszawskie Powstanie Warszawskie
    (pomysłodawca Jan Komasa, 2014)
    W końcu obejrzałem pierwszy film z bieżącego roku..
    Trafiło na kino studyjne i Powstanie Warszawskie, które nie jest typową fabułą. To dokument fabularyzowany zmontowany z archiwalnych taśm z tamtych dni. Materiały zostały poddane cyfrowej obróbce i rekonstrukcji. Genialna, tytaniczna praca, którą widać na ekranie.
    Pierwsze minuty filmu nie były dla mnie łatwe. Obraz obrazem, ale z offu dochodził dźwięk, który nijak się miał do tego co widzimy. Zbędne dialogi braci, które miały być głównym motorem fabuły. Nie wyszło to zbyt dobrze. Dźwięk był zbyt ostry, intensywny i wyraźny. Bardziej naturalną formą było odczytywanie korespondencji, w której były prawdziwe emocje.
    Na wielki plus muszę zaliczyć całkowite przemilczenie w filmie okoliczności Powstania, jego zasadności i celów. Film zdecydowanie odciął się od sporu historycznego i pokazał te wydarzenia z punktu widzenia zwykłych Warszawiaków. Ciężka codzienność i okrutny los tysięcy anonimowych bohaterów. Nie brakuje w filmie mocnych zdjęć i wzruszeń, ale taka była

    ...
  • Pianista - 2002

    pianista

    Pianista,
    (Pianist) - 2002;
    - reżyseria: Roman Polański;
    - scenariusz: Ronald Harwood;
    - wybrana obsada: Adrien Brody, Thomas Kretschmann, Emilia Fox, Maureen Lipman, Jessica Kate Meyer, Julia Rayner, Michał Żebrowski;
    - kategoria: film, dramat, wojenny, biograficzny, Oscar (3), Cannes, Orły.

    Warszawa, Władysław Szpilman jest u szczytu kariery. Ten znakomity pianista prowadzi dobre, szczęśliwe życie, ale miasto się zmienia. Wybucha wojna i wszystkim jest coraz ciężej.. Żydzi są publicznie znieważani, a z czasem znakowani i zamykani w getcie. Kolejne miesiące to kolejne traumatyczne przeżycia. Tu nie ma już wątpliwości, że naziści prowadzą szeroko zakrojoną akcję likwidacji narodu żydowskiego. Tysiące giną na ulicach Warszawy, a setki tysięcy są wywożone do obozów zagłady. Szpilman nie opuszcza miasta, początkowo próbuje przetrwać grając muzykę - w czasie wojny na sztukę jest niskie zapotrzebowanie. Władysław wielokrotnie ociera się o śmierć, czasem pomagają mu życzliwi ludzie, ale częściej jest to zwyczajne szczęście. Jak w rosyjskiej ruletce.

  • Ofiary wojny - 1989

    ofiary wojny Ofiary wojny ( Casualties of War, reżyseria Brian De Palma, 1989)
    Nadal w klimacie wojennym. Tym razem jest to wojna w Wietnamie. Michael J. Fox wciela się w rolę ochotnika (Ericson), który jedzie walczyć za ojczyznę w Wietnamie. Wiem, że kuriozalnie to brzmi. Trafia do oddziału sierżanta Meserve (Sean Penn), który podczas jednej z akcji porywa, gwałci i zabija niewinną dziewczynę. Na wojnie ponoć więcej można... poza tym i tak nikt się nie dowie. Ericson nie potrafi zapomnieć krzyku Wietnamki i postanawia nagłośnić sprawę i zrobić wszystko by "koledzy" zostali ukarani. Nie ma świadomości, że ryzykuje swoim życiem.
    Jest to jeden z niewielu filmów, który pokazuje, że amerykańscy żołnierze na wojnie nie tylko walczyli. Można powiedzieć.. przemoc rodzi przemoc.. ale okrutność i bestialstwo nigdy nie ma usprawiedliwienia.
    Bardzo dobre kino z genialną muzyką Ennio Morricone. Oceniam na dziewięć. Polecam

    dziewięć

  • Ocalony - 2013

    ocalony Ocalony
    (Lone Survivor, reżyseria Peter Berg, 2013)
    Lubicie filmy wojenne? Ten przesadzony patos i setki wystrzelonych pocisków? Nie oglądam takich filmów zbyt często, ale przyznaję, że lubię. Przymykam oko na amerykańską flagę i oglądam licząc, że będzie to kino bardzo dobrze zrealizowane. Przeważnie jestem rozczarowany, ale nie tym razem. Ocalony to obowiązkowa pozycja dla wszystkich fanów gatunku. Mały oddział ma niebezpieczne zadanie gdzieś w Afganistanie. Plan akcji się sypie przez przypadkowych cywili. Można by ich poświęcić w imię wyższych celów.. ale to przecież nie jest zgodne z kodeksem wojskowym. Większość filmu to nierówna walka pomiędzy czterema znakomicie wyszkolonymi amerykańskimi żołnierzami i niezliczonymi afgańskimi talibami. Ktoś policzył ilu ich tam było? Walka ma na celu tylko przetrwanie - aż do momentu przybycia wsparcia, które zawsze w końcu przychodzi..
    Patos, patos i typowa wojskowa historia. Co wyróżnia ten film? Znakomite ujęcia, dźwięk, a przede wszystkim niezła gra aktorska. Czego chcieć więcej od takiej produkcji?

  • M*A*S*H* - 1970

    mash

    M*A*S*H* ,
    (MASH) - 1970;
    - reżyseria: Robert Altman;
    - scenariusz: Ring Lardner Jr.;
    - wybrana obsada: Donald Sutherland, Elliott Gould, Tom Skerritt, Sally Kellerman, Robert Duvall, Michael Murphy;
    - kategoria: wojenny, komedia, dramat.

    Trwa wojna w Korei. Do szpitala polowego, który znajduje się blisko frontu trafia dwóch nowych chirurgów. Są świetnymi specjalistami, ale każdą wolną chwilę wykorzystują na zabawę. Byle tylko nie myśleć o wojnie obok i o powrocie do domu. Alkohol, hazard, seks z pielęgniarkami to tylko nieliczne formy rozrywki. Lekarze się do nich nie ograniczają. Przecież można zagrać w golfa, czy tez bezkarnie znieważyć przełożonych. Nie ma granic.
    M*A*S*H* to film, który mocno się postarzał. Pierwsze trzydzieści minut jest tak ciężkostrawne, że niewiele brakowało bym zakończył seans. Na szczęście mam zasadę, że jak coś zaczynam oglądać to muszę skończyć (nie dotyczy serwisów informacyjnych TVP oraz występów kopaczy).

Back to top