"Jesteśmy sami w naszych klatkach zrobionych z własnych wyobrażeń."
Borowik "Wnętrza wypalone lodem"

  • Genialna przyjaciółka - sezon 1

    genialna przyjaciolka

     

    Genialna przyjaciółka,
    (L'amica geniale) - 2018;
    - HBO, sezon 1;
    - wybrana obsada: Ludovica Nasti, Elisa Del Genio, Margherita Mazzucco, Gaia Girace;
    - gatunek: dramat obyczajowy.

    Ekranizacja powieści Eleny Ferrante.
    Nagłe zniknięcie przyjaciółki sprawia, że sześćdziesięcioletnia Elena wspomina historię znajomości. Wszystko zaczęło się banalnie. Małe, włoskie miasteczko chwilę po zakończeniu szkoły. Elena zaprzyjaźnia z Lilą, z dziewczyną, której inteligencja zachwyca. Nie ma to jednak większego znaczenia.. obie dziewczynki nie pochodzą z zamożnych rodzin. Kształcenie kosztuje, a kształcenie dziewczynek dla wielu jest wyrzucaniem pieniędzy w błoto. Przyjaźń rozwija się przez lata. Powstają nowe problemy, nowe relacje, ale w tle mamy cały czas to samo miasteczko i jego mieszkańców, którzy nadal żyją na granicy przyszłości i przeszłości. Kto był kim podczas wojny z wiekiem lat jest coraz bardziej kluczową sprawą i coraz bardziej rzutuje na życie młodego pokolenia. Podobnie jest i

    ...
  • Pan Am - sezon 1 (jedyny)

    pan am

     

    Pan Am  
    - twórcy: Jack Orman, Nancy Hult;
    - sezon 1, 2011-2012, ABC;
    - wybrana obsada: Christina Ricci, Kelli Garner, Michael Mosley, Karine Vanasse, Margot Robbie, Mike Vogel, Jeremy Davidson;
    - gatunek: dramat, obyczajowy.
    -
    Wejście w serial to jak zanurzenie się w w lata sześćdziesiąte. Wielka amerykańska firma, która jest symbolem potęgi kraju. Praca dla Pan Am to wielki zaszczyt, ale także możliwości. Świat stojący otworem i piękne kobiety które marzą o tym by zmienić swoje życie - być kimś więcej niż tylko kelnerkami w lokalnych barach. Do tego najlepsi piloci i to tego najnowocześniejsze samoloty. Już jest pięknie, a jeszcze ciekawiej jest w tle. Początek lat sześćdziesiątych to wielka polityka, zimna wojna, zabójstwo J.F.K, a także The Beatles :) no i oczywiście romanse, które są elementem życia codziennego załogi Pan Am. Piloci jak marynarze - w każdym porcie dziewczyna, a stewardesy też romansują, ale tak naprawdę to marzą o stabilizacji. Praca w Pan Am - to szansa na lepsze życie.

    ...
  • Wall Street: Pieniądz nie śpi - 2010

    wall street pieniadz nie spi

    Wall Street: Pieniądz nie śpi,
    (Wall Street: Money Never Sleeps) - 2010;
    - reżyseria: Oliver Stone;
    - scenariusz: Allan Loeb, Stephen Schiff;
    - wybrana obsada: Michael Douglas, Shia LaBeouf, Josh Brolin, Carey Mulliganm, Eli Wallach, Susan Sarandon, Frank Langella;
    - gatunek: dramat, obyczajowy.

    Finansista Gordon Gekko opuszcza więzienie. Pobyt za kratami zmienił jego podejście od giełdy. Widzi w niej zagrożenia i szereg patologii. Dostrzega też fakt, iż kryzys, a raczej kryzysy, w sferze bankowej to tylko kwestia czasu. Chciwość (czy jest dobra?) musi mieć swoją cenę. Z tym bogatym bagażem doświadczeń próbuje odzyskać miłość córki. Gekko wykorzystuje w tym celu jej narzeczonego - młodego, ambitnego maklera Jake'a. A może to Jake wykorzystuje Gordon'a by zaistnieć na rynku? Obaj panowie kochają pieniądze i obaj potrafią wiele dla nich zrobić... ale czy wszystko? Jak daleko się posuną? Czy to ludzie się zmieniają czy też okoliczności? Dużo tych

    ...
  • Jerry Maguire - 1996

    jerry maguire

    Jerry Maguire - 1996;
    - reżyseria: Cameron Crowe;
    - scenariusz: Cameron Crowe;
    - wybrana obsada: Tom Cruise, Cuba Gooding Jr., Renée Zellweger, Jerry O'Connell, Jonathan Lipnicki;
    - gatunek: obyczajowy.

    Jerry, trzydzieści pięć lat na karku, świetna praca, dziewczyna i niezły majątek. Świat dał mu wszystko czego mógł oczekiwać od życia. Wszystko się zmienia gdy Jerry, pod impulsem chwili, postanawia napisać manifest do wszystkich pracowników w firmie, w którym oskarża firmę o zbyt wielką pogoń za pieniądzem, która odbywa się kosztem jakości obsługi klientów. Manifest jest przyczyną zwolnienia i tak oto Jerry mu wszystko zacząć od nowa. Poszukiwanie klientów, przyjaciół, dziewczyny. Czysty, ale nie bezproblemowy start w nowe życie. Jest to lekka produkcja obyczajowa opowiadająca o prawdziwej przyjaźni, lojalności i sensie życia. Brzmi górnolotnie, ale w filmie brak zbędnego patosu. Jest trochę humoru, romansu i niezłe aktorstwo. Cuba Gooding Jr., gra sportowca, który wiernie trwał przy Jerry'm, otrzymał za ten film szereg

    ...
  • Gentleman z rewolwerem - 2018

    gentleman z rewolwerem

    Gentleman z rewolwerem,
    (The Old Man & the Gun) - 2018;
    - reżyseria: David Lowery;
    - scenariusz: David Lowery;
    - wybrana obsada: Robert Redford, Sissy Spacek, Casey Affleck, Danny Glover, Tom Waits;
    - gatunek: komedia kryminalna, obyczajowy.

    Na wstępie chcę zaznaczyć, że gatunek i zwiastun mogą być mocno mylące. Zerknijcie na ten zwiastun - mocna komedia kryminalna prawda? Cóż.. film taki nie jest.. bliżej mu do kina obyczajowego niż komedii. Warto o tym wiedzieć przed seansem. To takie ostrzeżenie dla ludzi, którzy nie lubię spokojnego tempa narracji. Pozostali (mniejszość?) niech koniecznie obejrzą ten tytuł.
    Forrest ma ponad siedemdziesiąt lat i uwielbia napadać na banki. Niby ma broń, ale nigdy jej nie używa. Pracownicy banków po napadzie stwierdzają, że złodziej był bardzo uprzejmy i w sumie to nic złego się nie stało. Policja początkowo też nie łączy napadów z wielu stanów. Zrabowane kwoty są niskie, a opis napadającego niezbyt precyzyjny. Wszystko

    ...
  • Kler - 2018

    kler


    Kler - 2018;

    - reżyseria: Wojciech Smarzowski;
    - scenariusz: Wojciech Smarzowski, Wojciech Rzehak;
    - wybrana obsada: Arkadiusz Jakubik, Robert Więckiewicz, Jacek Braciak, Janusz Gajos, Joanna Kulig, Adrian Zaremba;
    - gatunek: dramat, obyczajowy.

    Obraz Smarzowskiego jeszcze przed premierą wywołał skrajne emocje. Nikt filmu nie widział, a jedni go bronili bo ważny i potrzebny a inni atakowali za obrazoburcze ukazanie duchowieństwa. Gdzie jest prawda? Gdzieś pomiędzy? W mojej ocenie prawda o tym filmie jest daleko od tej całej dyskusji. Co nie zmienia faktu, że dyskusja jest ciekawym obiektem do analiz. Zwłaszcza, że to ona nakręciła frekwencję - w momencie pisania tej notki jest już ponad 2 miliony widzów.
    Warto przypomnieć, że film Smarzowskiego pierwotnie miał się nazywać "Trzech". Dopiero w końcowej fazie produkcji zdecydowano się nazwać film "Kler". Niby to tylko nazwa tytułu, ale wiele mówi o samym filmie. Film składa się z trzech przeplatających się historii, a bohaterami są trzej księża. Każdy z nich ma inną ścieżkę kariery i każdy z nich ma

    ...
  • Larry Crowne - uśmiech losu - 2011

    larry crowne

    Larry Crowne - uśmiech losu,
    (Larry Crowne) - 2011;
    - reżyseria: Tom Hanks;
    - scenariusz: Tom Hanks, Nia Vardalos;
    - wybrana obsada: Tom Hanks, Julia Roberts, Bryan Cranston, Cedric the Entertainer, Gugu Mbatha-Raw, George Takei;
    - gatunek: komedia, dramat, obyczajowy.

    Gdzieś w przepaściach internetu znalazłem zestawienie nieudanych ról Tom'a Hanks'a, a wśród nich w czołówce Larry Crowne, którego nie widziałem. Trzeba było nadrobić - zwłaszcza, że nie sądzę by ten aktor miał nieudane role. Zdarzały się słabsze filmy, ale to nadal jest pewien poziom, do którego wielu nigdy nie doskoczy.
    Larry jest pracownikiem marketu. Pozytywnie nastawiony facet po przejściach. Dobry przyjaciel, pracownik, człowiek. Świat Larry'ego nie jest duży. Taka mała stabilizacja, która zostaje rozbita gdy Larry traci pracę. Brak wyższego wykształcenia jest przeszkodą uniemożliwiającą podjęcie nowej pracy. Wszyscy twierdzą, że trwa kryzys. Finanse Larry'ego też są w kryzysie, zwłaszcza że bank coraz intensywniej dopomina się regularnych spłat pożyczki hipotecznej (przynajmniej dają gratisową kawę).

     

  • Sprawa Kramerów - 1979

    sprawa kramerow

    Sprawa Kramerów,
    (Kramer vs. Kramer) - 1979;
    - reżyseria: Robert Benton;
    - scenariusz: Robert Benton;
    - wybrana obsada: Dustin Hoffman, Meryl Streep, Jane Alexander;
    - gatunek: dramat, sądowy, obyczajowy;

     

    Miałem dzień z Dustinem teraz pora na notki o obejrzanych filmach.
    Małżeństwo Kramerów. On dużo pracuje, godnie zarabia. Ona, w domu wychowuje synka. Zwyczajna rodzina, która powiela schematy. Wszystko się zmienia gdy Ona postanawia odejść. Z dnia na dzień pakuje rzeczy i opuszcza rodzinę. Syna także. Potrzebuje odnaleźć siebie. On próbuje połączyć zawodowe obowiązki z opieką nad synem. Nie jest łatwo bo doba ma za mało godzin a synek potrzebuje uwagi.
    "Czy mama odeszła bo byłem zły? "

     

  • Absolwent - 1967

    absolwent

    Absolwent,
    (The Graduate) - 1967;
    - reżyseria: Mike Nichols,
    - scenariusz: Buck Henry, Calder Willingham;
    - wybrana obsada: Anne Bancroft, Dustin Hoffman, Katharine Ross, William Daniels;
    - gatunek: dramat, obyczajowy.

    Rok 1967, rewolucja seksualna wisi w powietrzu, ale amerykańskie przedmieścia żyją swoim rytmem. I wydaje się, że nic się nie zmienia, konsumpcjonizm będzie miał się dobrze.
    Ben, 21 lat, powoli wkracza w dorosłe życie. Właśnie skończył szkołę i nie wie co zrobić ze swoim życiem. W żadnej materii nie ma swojego zdania. Podczas przyjęcia słyszy radę od przyjaciela rodziny. Przyszłością są plastiki - innymi słowy - liczy się tylko materialność. Bena w dorosłość wprowadza żona przyjaciela rodziny. Romans z panią Robinson to najpoważniejsze, świadome przeżycie Ben'a.. ale nie jego decyzja. Starsza kobieta wie czego chce i nie przyjmuje odmowy. I tak to kolejny raz Ben robi to, co się od niego oczekuje. Sytuacja się zmienia gdy umawia się z Elaine, z córką Robinsonów. Pomiędzy młodymi zaczyna kiełkować uczucie. Romans z matką, a następnie związek z córką nie może się udać, a pomimo to Ben próbuje

    ...
  • Wodzirej - 1978 (data premiery)

    wodzirej

    Wodzirej - 1978
    - reżyseria: Feliks Falk;
    - scenariusz: Feliks Falk;
    - wybrana obsada: Jerzy Stuhr, Sława Kwaśniewska, Wiktor Sadecki, Michał Tarkowski, Ryszard Kotys, Jerzy Kryszak;
    - gatunek: dramat, obyczajowy;
    - Kino Moralnego Niepokoju.

    24 lipca minęło 40 lat od premiery Wodzireja Falka. Jeden z głównych przedstawicieli Kina Moralnego Niepokoju nadal zachowuje aktualność.
    Lutek Danielak jest tytułowym wodzirejem. Prowadzi od spotkań dla dzieci po wielkie bale. Jest naprawdę dobry w tym co robi. Ludzie, których bawi są autentycznie przekonani, że sprawia mu to prawdziwą przyjemność. Jednak Lutek o sobie mówi: Zawsze odpowiem, i zachowam się tak jak ktoś oczekuje. Niczym kameleon dostosowuje się do otoczenia. To jeszcze nie jest aż tak naganne. Lutek do mistrzostwa opanował umiejętność manipulowania ludźmi i sprawiania by ulegali jego wdziękowi. Czasem grozi, czasem wzbudza litość, ale przede wszystkim sprawia, że wokół rywali pojawia się niezdrowa atmosfera. Wszystko z niewinnym uśmieszkiem. W tej roli idealnie się sprawdził Jerzy Stuhr.
    Zapytacie do czego potrzebuje użyć swoich umiejętności? Otóż ma

    ...
  • Pociąg do Hollywood - 1987

    pociag do hollywood

    Pociąg do Hollywood - 1987;
    - reżyseria: Radosław Piwowarski,
    - scenariusz: Radosław Piwowarski,
    - wybrana obsada: Katarzyna Figura, Piotr Siwkiewicz, Jerzy Stuhr, Krystyna Feldman, Eugeniusz Priwieziencew,
    - gatunek: obyczajowy.

    Gdzieś w połowie lat dziewięćdziesiątych leciał ten film w sylwestra. Wtedy chciałem go obejrzeć, ale jakoś się nie złożyło. Pamiętam, że była to jakaś mega późna pora. Od tamtego czasu chęć obejrzenia tego tytułu powracała. W końcu trzeba było się rozprawić z tym wspomnieniem.
    Mariola Wafelek "Merlin" jest dziewczyną z prowincji, która marzy o wielkiej karierze w Hollywood. Pracuje w bufecie w pociągu i do realizacji marzeń ma bardzo daleko. W swoim życiu spotyka inne osoby, które również mają wielkie marzenia.. każdy o czymś marzy. Może złota rybka w butelce po piwie niektóre z nich spełni?

     

  • Rodzina do wynajęcia - 2015

    rodzina do wynajecia

    Rodzina do wynajęcia,
    (Une famille à louer) - 2016;
    - reżyseria: Jean-Pierre Améris;
    - scenariusz: Jean-Pierre Améris, Murielle Magellan;
    - wybrana obsada: Benoît Poelvoorde, Virginie Efira, François Morel;
    - gatunek: komedia, obyczajowy.

    Paul-André jest zamożnym człowiekiem, zarobione pieniądze pozwolą na dostatnie życie dla niego i jego potomków.. upps, kogo? Nie ma dzieci, ale zamiast nich jest depresja. Paul-André jest samotnym człowiekiem, który nie ma bliskiej rodziny. Mężczyzna postanawia to zmienić i założyć rodzinę... a że nie lubi podejmować ryzykownych działać to postanawia najpierw rodzinę sobie wynająć. Sprawdzić jak to jest i czy będzie mu to odpowiadało. Bardzo rozważne działanie.
    Violette od lat nie ma stałej pracy, ma za to dwójkę dzieciaków z różnych związków. Codzienne życie mija na dorywczej pracy, karmieniu dzieci i nocnych randkach. Violette już nie wierzy w miłość, ale nie zamierza żyć w celibacie.

     

  • Do widzenia, do jutra... - 1960

    do widzenia do jutra

    Do widzenia, do jutra... - 1960;
    - reżyseria: Janusz Morgenstern;
    - scenariusz: Janusz Morgenstern, Zbigniew Cybulski, Bogumił Kobiela, Wilhelm Mach;
    - wybrana obsada: Zbigniew Cybulski, Bogumił Kobiela, Teresa Tuszyńska, Roman Polański, Jacek Fedorowicz, Barbara Baranowska;
    - muzyka: Krzysztof Komeda;
    - gatunek: obyczajowy.

    "Widzisz – są takie chwile kiedy człowiek chce być zupełnie sam. Stroni od ludzi, nie dlatego, że ich nie lubi, a przeciwnie, dlatego, że za bardzo jest do nich przywiązany. "

    Mija pięćdziesiąta rocznica śmierci Zbigniewa Cybulskiego. Postanowiłem wykorzystać ten moment by przypomnieć sobie jeden z jego filmów. Trafiło na pozycję, która w znacznym stopniu definiuje tego aktora. Cybulski był współautorem scenariusza, a w produkcję filmu była mocno zaangażowana grupa Bim Bom, w której Cybulski szlifował swój warsztat aktorski. Starał się w tym filmie pokazać swoje prawdziwe oblicze. Coś całkowicie różnego od roli Maćka z Popiołu i diamentu.. Maciek był rolą... a Jacek z Do widzenia, do jutra to prawdziwe Ja Cybulskiego. Chłopak

    ...
  • Bez złych intencji - 1981

    bez zlych intencji
    Bez złych intencji,
    (Absence of Malice) - 1981;
    - reżyseria: Sydney Pollack;
    - scenariusz: David Rayfiel, Kurt Luedtke;
    - wybrana obsada: Paul Newman, Sally Field, Bob Balaban, Melinda Dillon;
    - gatunek: dramat, obyczajowy.

    Często powstają filmy o dziennikarskich śledztwach, które ujawniają skrywane afery. Pokazują, że czwarta władza ma olbrzymie znaczenie dla sprawnego funkcjonowania państwa demokratycznego. Dziś kilka słów o filmie, który pokazuje, że zawód dziennikarza wymaga dokładności, rzetelności, ale także wiąże się z olbrzymią odpowiedzialnością za to co się publikuje. Należy dokładnie sprawdzać źródła informacji i kilka razy się zastanowić zanim się opublikuje coś, co może uderzyć w niewinne osoby.

     

  • Human traffic - 1999

    human traffic
    Human traffic - 1999;
    - reżyseria: Justin Kerrigan;
    - scenariusz: Justin Kerrigan;
    - wybrana obsada: John Simm, Lorraine Pilkington, Shaun Parkes, Nicola Reynolds, Danny Dyer, Carl Cox;
    - gatunek: obyczajowy.

    Oglądam oceny tej produkcji na Filmwebie i dochodzę do wniosku, że dla wielu moich znajomych ten film jest kultowy. I tu właśnie zaczynają się schody - ja średnio lubię kultowe pozycje - często są to pozycje przereklamowane, a ich jakość daje wiele do życzenia.
    Human Traffic to opowieść o pięciorgu młodych ludziach, którzy z utęsknieniem czekają na weekend. Pięć dni czekania na 48 godzin wolnego - czytaj nieskrępowanej zabawy. Dzieli ich wszystko - praca, hobby, zainteresowania, status - ale każdy z nich czeka na to co ma się wydarzyć już w piątek. Każdy weekend wygląda podobnie. Dwie mocne imprezy, mnóstwo używek, przypadkowe lub nie związki i niedzielne dochodzenie do siebie. Na co tu czekać?
    Początkowo film mocno mnie drażnił, fatalna stylistyka, niezbyt fajny temat i aktorstwo, które do mnie nie trafiało.. dialogi, które wielu ceni też do mnie trafiały.

     

  • Zabić drozda - 1962

    zabic drozda
    Zabić drozda,
    (To Kill a Mockingbird) - 1962;
    - reżyseria: Robert Mulligan;
    - scenariusz: Horton Foote;
    - wybrana obsada: Gregory Peck, Mary Badham, Phillip Alford, Frank Overton;
    - gatunek: dramat, sądowy, obyczajowy.

    Alabama, lata trzydzieste dwudziestego wieku. Murzyn (w tych czasach nie było poprawności politycznej) zostaje oskarżony o gwałt na białej kobiecie. Wszystkiemu zaprzecza, ale słowo czarnego jest dużo mniej warte niż ofiary gwałtu. Większość mieszkańców miasteczka uważa, że proces jest niepotrzebną formalnością, że najlepiej sprawcę od razu powiesić na drzewie - czarni na to zasługują. Obrony podejmuje się biały adwokat (oscarowy Peck), który zna oskarżonego i jest w pełni przekonany o jego niewinności.

     

  • Żyć nie umierać - 2015

    plakat filmowy
    Żyć nie umierać - 2015;
    - reżyseria: Maciej Migas;
    - scenariusz: Cezary Harasimowicz;
    - wybrana obsada: Tomasz Kot, Jacek Braciak, Janusz Chabior, Adam Woronowicz;
    - gatunek: dramat, obyczajowy, komedia, kino polskie.

    Bartosz jest aktorem, któremu niespecjalnie życie się udało. Pracuje, walczy za nałogiem, nie posiada rodziny. Do tego obrazka szczęścia brakuje jeszcze śmiertelnej, nieuleczalnej choroby. Bartosz dowiaduje się, że ma raka i niewiele mu już życia zostało. To sprawia, że stara się odmienić swoje życie. Brzmi kiczowato? Jak diabli. Na ekranie nie wygląda to lepiej. Naciągane, ckliwe sceny.

     

  • Dowód - 2005

    plakat promujący
    Dowód,
    (Proof) - 2005;
    - reżyseria: John Madden;
    - scenariusz: Rebecca Miller, David Auburn;
    - wybrana obsada: Anthony Hopkins, Gwyneth Paltrow, Jake Gyllenhaal;
    - gatunek: dramat, obyczajowy.

    Catherine porzuca karierę naukową by móc się opiekować chorym ojcem, który kiedyś był wybitnym matematykiem, ale choroba psychiczna zamieniła go w wrak człowieka. Po wielu latach opieki ojciec umiera, a do do osamotnionej Catherine przyjeżdża siostra, która chce wywrócić jej życie do góry nogami. Catherine jest mocno wyalienowana i wszyscy, w tym ona sama, twierdzą, że ma problemy psychiczne. Potwierdzeniem tej tezy wydaje się fakt, że dziewczyna przypisuje sobie autorstwo przełomowego dowodu matematycznego. Kto jest autorem? Ona, czy jej nieżyjący już ojciec? Dowód jest porównywany z Pięknym umysłem, ale poza tematyką oba filmy niewiele łączy. Całkiem inny poziom i sposób ukazania choroby psychicznej. W zasadzie w Dowodzie nie o matematykę chodzi - to raczej film o próbie funkcjonowania w świecie, który nie lubię odstępstw od normy, w świecie, w którym bardzo łatwo wszystko się szufladkuje.

     

  • Dzień dobry TV - 2010

    plakat promujący
    Dzień dobry tv,
    (Morning Glory) - 2010;
    - reżyseria: Roger Michell;
    - scenariusz: Aline Brosh McKenna;
    - wybrana obsada: Rachel McAdams, Harrison Ford, Diane Keaton, Patrick Wilson, Jeff Goldblum;
    - gatunek: komedia, dramat, obyczajowy.

    Staram się nadrobić filmografię Harrisona. Forda więc ten film wcześniej czy później musiał trafić na moją listę pozycji do obejrzenia. Później się okazało, że pozostała obsada też jest interesująca.. nawet temat filmu wydawał się intrygujący - lubię rzeczy o kinie i telewizji, ale seans mnie rozczarował. Niby jest Ford, ale tak jakby go wcale nie było.. McAdams mimo posiadania niewątpliwego uroku w tym tytule mnie drażniła. Z obsady honor ratuje tylko Keaton.. ale to chyba trochę za mało (chociaż to znakomita aktorka).
    Akcja skupia się wokół telewizji śniadaniowej. Podupadający program (poziom Kawy czy Herbaty) dostaje nową producentkę, ale wszyscy w branży są przekonani, że nic już nie powstrzyma kasacji programu. Rozpoczyna się walka o widza. Bardzo fajny temat, ale dlaczego zrealizowany w tak mdły sposób? Nie czuć emocji, pracy w nerwowej atmosferze, kulis programu, a wprowadzony wątek romansowy wcale

    ...
  • Arytmetyka diabła - 1999

    plakat promujący
    Arytmetyka diabła,
    (The Devil's arithmetic) - 1999;
    - reżyseria: Donna Deitch;
    - scenariusz: Robert J. Avrech;
    - wybrana obsada: Kirsten Dunst, Brittany Murphy;
    - gatunek: dramat, obyczajowy, wojenny.

    Z oceną filmów poruszający temat holocaustu jest mały problem. Jest pewna presja żeby je oceniać wysoko bo poruszają ważny temat. Krytyka takich filmów może być odebrana jako brak szacunku wobec tragedii, która dotknęła naród żydowski. Więc na potrzeby tej notki wyobraźmy sobie, że nie chodzi o holocaust.
    Nastoletnia dziewczyna idzie na imprezę rodzinną podczas której mdleje i przenosi się do czasów drugiej wojny światowej. Pomysł fabularny niespecjalnie do mnie trafia. Patrzenie na życie współczesnej nastolatki przez pryzmat holocaustu jest nadużyciem i zbyt dużym uproszczeniem rzeczywistości. Młoda Kirsten Dunst stara się jak może, ale z marnym efektem - do końca nie wiedziałem czy oglądam kino familijne czy dramat historyczny. Niezbyt udana mieszanka fabularna. Do tego dochodzą nieprzekonujące kostiumy, charakteryzacja i sceny zbiorowe. Film należy do przeciętnych produkcji telewizyjnych.