Ułatwienia dostępu

David Huddleston

  • Frantic - 1988

    frantic

    Frantic - 1988;
    - reżyseria: Roman Polański;
    - scenariusz: Robert Towne, Jeff Gross;
    - wybrana obsada: Harrison Ford, Betty Buckley, Emmanuelle Seigner, David Huddleston;
    - kategoria: film, thriller.


    Jeden z moich ulubionych filmów Polańskiego. Cenię za niesowity klimat i motyw muzyczny w tle. Mowa oczywiście o "Strange" Grace Jones. A o czym ten film?
    Do Paryża przyjeżdża z wraz małżonką nowojorski doktor. Już pierwszego dnia pobytu kobieta znika. Mężczyzna próbuje się dowiedzieć co się wydarzyło, ale wszędzie napotyka mur obojętności i niezrozumienia. Czuje się coraz bardziej wyobcowany i zagubiony. Z pomocą przychodzi mu tajemnicza Michelle - młoda bywalczyni klubów, która pośrednio może być zamieszana w zaginięcie. Wszystko to z powodu pomylonych walizek na lotnisku. Jaka to wielka tajemnica kryje się za porwaniem? Dlaczego nikt nie chce pomóc?

    Czytaj więcej

  • Big Lebowski - 1998

    big lebowski
    Big Lebowski,
    (The Big Lebowski) - 1998;
    - reżyseria: Joel Coen;
    - scenariusz: Joel Coen, Ethan Coen;
    - wybrana obsada: Jeff Bridges, John Goodman, Philip Seymour Hoffman, Julianne Moore, Steve Buscemi, David Huddleston, John Turturro;
    - gatunek: komedia kryminalna.

    Koleś, nie lubi jak się do niego zwraca po imieniu czy też nazwisku, żyje z dnia na dzień. Lubi się napić, przyjarać, nie zmieniać ubrania i grać w kręgle. Jest szczęśliwy i dumny z tego, że nic nie musi. No więc do Kolesia włamują się ludzie, którzy mylą go z miejscowym bogaczem. Poza takim samym imieniem i nazwiskiem nie łączy ich absolutnie nic. Wskutek włamania (pobicie nie jest istotne) Koleś ma zniszczony dywan (nie wnikajmy jak) i chce odzyskać pieniądze lub nowy dywan od swojego imiennika. Rozpoczyna się seria wydarzeń nad którą nikt nie panuje. Głupota bohaterów miesza się z przypadkiem i odwrotnie. Fabularny miszmasz, ale przecież doskonale wiemy, że u braci Coen fabuła bywa tylko pretekstem w celu ukazania absurdów współczesnego, amerykańskiego społeczeństwa. Nie inaczej jest teraz. Mamy satyrę na ludzi sztuki, hipisów, gangsterów, wojennych weteranów, religię a nawet na amerykański styl życia. W krzywym zwierciadle dostrzegamy, że wszystko jest oparte na dziwnych, czasem niezrozumiałych zachowaniach ludzi i że każdy ma swój własny cel, który przysłania rzeczywistość.. tylko Kolesiowi na niczym nie zależy.

    Czytaj więcej